Kéktúra 16. nap Írott-kő - Kőszeg

1. nap. Íott-kő - Kőszeg, 23,65 km, 865m/965m, 7ó 48p

Hajnali 03.25.-kor keltem fel, mivel el kellet menni Kőszegre ami Sárvárról 42 km. Nagyjából annyi perc is kocsival. Előző este már mindent összekészítettem, kaja megcsinálva, vizes tasakok feltöltve, ruházat kiválasztva. Jó időre számoltam de az esőkabát be volt rakva. Szóval a terv, hogy Kőszegen hagyom a kocsit és át buszozom Velembe, mert onnan kell feljutni Az Írott-kőre. Kőszegen már az interneten kinéztem egy ingyenes parkolót a buszmeg közelében... 3 perc... A busz 05.20.kor indult. Majdnem rossz buszra szálltam de a sofőr eligazított... nem én vagyok a béna, hanem ő állt be az én buszom helyére és a másik meg az útközepén állt meg. Csak elindultam... már a buszból láttam, hogy Ausztria felé eléggé borult az idő...  kezdtem megijedni.. Kőszegszerdahelyen át kellett szállnom egy másik buszra... volt rá negyedórám... majdnem benéztem.. át kellett bandukolni egy másik megállóba... aztán jött a busz... ugyan az aki Kőszegről hozott... nem szólt volna, hogy Ő jön Velembe is... :) érkezés Velembe : 05.50.-kor.

Neki is vágtam rögtön. Az első km nem vészes. A falu széléig pofás kis víkend-és lakóházak vannak... van itt pénz kérem. Aztán elkezdődött a meredek rész. Nem annyira vészes csak sokáig tart. Sunyi és húzós néha. Viszont a látvány kárpótól mindenért!!! Úgy 3,5 km-ig egy völgyben megy az út. Kétoldalt meredek hegyoldalak. Nem győztem fotózni, videózni és szuszogni... :) Az emelkedőben volt egy kis szusszanós rész is, néhány száz métert szinte vízszintbe visz az út, volt is egy kitérő erről kb. 20méter az Asztal-kő nevű sziklához. Hát tényleg olyan :) Folytatva az utat ez a kis pihenős szakasz megbosszulja magát :) Vígasz, hogy már nincs messze az Írott-kő. Közeledve a célhoz fenyvesbe vált át az erdő, egyszer csak felbukkan a kilátó alatti pihenőház, falán az egyik kéktúra pecséttel de én nem ezért jöttem hanem a másikért :) még egy 10 méter meredek és a bokrok végén ár feltűnik a Kilátó! Oldalról közelítjük meg rálátással az előtte levő pihenő asztalokra. Ahhoz, hogy teljes rálátásunk legyen ( és, hogy a fényképezőbe is beleférjen) teljesen a terasz széléig le kell menni.. sőt, ha nincs nagylátószög akkor még egy kicsit lejjebb is :) Szerencsére rajtam kívül nem volt ott senki... bár fél 8 körül volt... én voltam az egyetlen bolond ott... :) Pár fotó után fel is mentem a tetejére. Nagyon fújt a szél, még a pulóvert is vissza kellett vennem, izzadt testemre. A kilátás az sajna nem volt tökéletes... pára, felhők... a sógórok felé alig lehetett látni vmit. Magyarba azért valamivel tisztább volt. Fent voltam egy 20-25 percet. A szél tette a dolgát, A párát elfújta részben, de a havas csúcsokat azért nem lehetett látni. Vissza lementem, még ott is fotózkodás + reggeli, majd pecsételés a kilátó oldalában levő bélyegzőnél. Elment az idő... a 3.5-ös átlag visszaesett 2.2-re :) De most javarészt lefelé megyünk. Úgy is volt. A Hörmann forrásig 2,2 km volt de elég meredeken ereszkedtem. Útközben részleges panoráma helyek vannak a magyar rész felé. A másik oldalra nincs... A forrásnál van egy parkoló, addig fel lehet jönni kocsival Velemből. Gondoltam innen könnyebb feljönni annak aki gyengébb... hát nem... csak annyiban, hogy nem 5 km mint Velemből :) A forrásnál fotózás és az irány első kitérőmhöz a Kendig-csúcsra. Nincs messze, kb. 1,5 km. A parkolóig aszfalt út van, ott kell lefordulni a csúcs felé. Az út mentén fenyvesek és bozótosok váltakoznak, van benne szint is, le és föl is de nem vészes. A Kendig-csúcs aljába érve kicsit ijesztő emelkedő jön de nem hosszú, pláne hogy balra olyan panoráma tárul elénk, hogy le esik az állunk!! Na meg az emelkedő felénél található a Kendig-eresz... ami egy szikla-terasz. Nem nagy de látványos fotókat lehet róla készíteni. Én is ezt tettem :) Az idő annyit tisztult, hogy már szabad szemmel, haloványan lehetett látni az Alpok havas csúcsait!!!! Felmentem a csúcsra is, keresvén a csúcs táblát de erre felé nem szokás úgymint a Bükkben vagy a többi hegységben felénk. Arról nem is beszélve, hogy az igazi csúcsot elfoglalja egy adótorony és a hozzátartozó házikó.... üzemi terület... Azért tovább mentem a másik oldalára egy kicsit mert láttam, hogy lesz némi panoráma. Nem bántam meg :) No de irány vissza a forráshoz. Onnan ismét ereszkedés volt javarészt. De még milyen! 700m-ről lementem 590-re kb. 8-900 m alatt a Stájer-házakhoz. Innen azonban egy jó darabig sok aszfalt volt. Árnyékos de meleg, vmint emelkedett is. Néha azért itt is benézett egy kis kilátás. Nagyon sok fa szállító teherautó járt erre, javarészt fenyőt vittek... és végig lehetett hallani a favágók fűrészeit is. Na de elértem a Vörös kereszt csomópontig. Itt van egy nagyon szép kis erdészház vmint egy Vörös kereszt. (mily meglepő) 6 út torkollik ebbe a csomópontba, ebből 4 jelzett turistaút. Itt már a jelzés letér az aszfaltról. kisebb emelkedés és lejtők után felértem az Óház-kilátóhoz. Már maga a kinézete is fenomenális de a kilátás meg aztán még szebb!!! Kőszeg felé van javarészt panoráma de Sopron felé is látni a hegyeket!! Itt is elidőztem egy kicsit majd irány Kőszeg, de előtte még a következő pecsételőhely a Hétvezér-forrás. Nem volt messze csak volt egy rövid de meredek ereszkedés a kilátótól. Igaz a majd 150m szint ereszkedés kb. 800m alatt nem igazán könnyű. A Hétvezér-forráshoz érve jó páran összefutottunk... elsőre nem is fértem oda fotózkodni. Jobbnak láttam addig pecsételni a füzetbe mivel ez egy bélyegzőhely is egyben. Mire végeztem már mehettem is fotózni. Sok időt itt nem töltöttem, kb. 10-15 percet. Indultam is tovább. Felmásztam a Pintér-tetőre (nem kitérő) innen is gyönyörű képeket lehetett csinálni, majd elkezdtem ereszkedni Kőszeg felé. Elérve a külterületet sok telek és víkendház van. Ezek közt érintjük a Kálvária hegyen lévő kápolnát! Hát ez is csodaszép!!! Annyira belemerültem a látványba, hogy elfelejtettem felmenni a Trianon-kereszthez, ami nincs messze innen de kitérőt kell hozzá... mindegy. Ey nagyon meredek ereszkedés ismét és be is értem a városba. Rögtön ott van balra egy bunker ahol őrizték a koronát egy darabig, de a táblán kívül semmi látnivaló nincs a kocaturistáknak. Gondolom be kell jelentkezni. Tovább menve elhaladtam a vár mellet de nem mentem be. Majd a családdal vmikor, mert benne van az 5 éves tervben :) 100 méterrel odébb már a Jurisics téren az impozáns templom és a jellegzetes torony várt. Innen szintén pár 10 méter a Fő tér, ahol az első dolgom volt egy 3 gombócos fagyit benyomni... :) A tér tágas, 2 szökőkút is van rajta, vmint a Jézus Szíve templom, ami igencsak látványos! Kis pihi és irány a kocsi. Innen kb 1km. Persze, hogy napon volt :)

Az időjárásra nem lehet panasz! Írott-kőn volt egy kicsit rosszabb, de az se volt vészes. Végig sütött a nap, A csúcsokon nagyon erős szél, közte mérsékelt volt.