TORTÚRA65 - 2019.

Hajnal 2 óra 30 perc. Óra csörgés... Ismét nem esett jól a felkelés... Főleg, hogy tegnap céges évzáró és egy baráti találkozó is volt. Igaz, hogy szabin voltam de annyi felé kellett szaladgálnom, hogy pihenésről nem volt szó. Este 1/2 9 volt mire hazaértem. Próbáltam mindent bepakolni a hátizsákba, hogy hajnalban már ne kelljen ezzel foglalkozni.

Ébredés után az első volt, hogy kinézzek az ablakon : ESIK AZ ESŐ!! Ránézek az időkép radarjára, azt mutatja, hogy kb 4-5 felé eláll. Ment a matek, hogy hogy öltözzek, mi legyen a hátizsákban. Eső ruha be, 3 szendvics, 1,5 lt folyadék. energiaszelet, zselé. 1/2 4-kor indulás a Fekete Lóhoz. Ott hagytam a kocsit a parkolóban mert  az Ady Endre útról indul a busz 4-kor. Ahogy odaértem szálltam is fel a buszra, persze a fűtés az még nem ment... Mindenki teljes menetfelszerelésben üldögélt. Gyorsan megtelt a busz de mint később kiderült a másik nagyon üres maradt. Úgy látszik elriasztotta az embereket az eső ... Ment is a tanácskozás a sofőrök között, hogy mi legyen az indulással, várjanak-e még.A szervezők részéről egy ember se volt ott aki koordinálja ezt. Szerintem az egrieknek kellett volna valakit küldeni. FEKETE PONT!! Végül is a nép akarata szerint 04.10.-kor elindultunk. Hamar szundi üzemmódra kapcsoltam... Pont mikor beértünk Miskolcra akkor riadtam fel. 05.20.-ra értünk a sulihoz. Rajt 6-kor van. Bementünk az aulába mert most ott lehetett felvenni a rajtcsomagot nem kint az udvaron mint tavaly. Gondolom az eső miatt. 4 asztal volt ABC sorrendbe elosztva. De így is volt, hogy vki rossz sorba állt :) Pedig a szervező külön felhívta rá a figyelmet,  hogy aki nem biztos magába az írja fel a kezére a nevét mert nem biztos hajnalok hajnalán menni fog fejből :) Én gyorsan sorra kerültem de le is döbbentem rögtön: nem volt rajtcsomagom!! 1 gyors lefolyású infarktus és némi tanácstalanság után a helyszíni nevezős asztalnál kaptam egyet... :) még volt fél óra a rajtig. Hirtelen sötét lett a helységben.. levágta a biztosítékot vmi... persze hozzáértő a környéken se :) Adventi hangulat lett a sok fejlámpa és telefon fényétől! Így vártuk a rajtot. Megettem egy szenyát, hogy ne menet közben kelljen. Közben azért kezdett gyűlni a tömeg. Megtudtam, hogy a rajt asztalnál beírják a 06.00.-ás rajt időt előbb is csak elrajtolni nem szabad. Ez is elintézve :) Rengeteg futó volt. Tisztára olyan érzésem volt, hogy csak én megyek gyalog :) 6 előtt 10 perccel már tolongtunk az ajtó előtt... pontban 6-kor elindultunk! A szervező ott állt az ajtóban és mindenkitől kérdezte, hogy van e rajt ideje mert anélkül nem lehet elindulni. Hihetetlen de volt olyan aki nem íratta rá pedig ott állt az asztal mellett... Istenem.....

Most sokkal sötétebb volt mint tavaly, igaz akkor 20 perccel később rajtoltunk és a hó is esett.. Az Avalon Park most is ünnepi kivilágításban volt. Szép. A tervem a 65 km-re az volt, hogy síkon,enyhe emelkedőn 5km/h átlaggal menjek vagy kicsit többel, meredeken meg ahogy sikerül. Persze ésszel, hiszen lesznek durva emelkedők!

Az Avalon után letértünk a turistaútra. Azonnal vissza is akartam fordulni olyan sár tenger fogadott!!! Cuppogós, ragadós, csúszós... Sok jármű járhatott arra mert  nagyon kijárták az utat. Ment is a szentségelés.Felkerült a fejlámpa is közben mert nagyon sötét volt még és ezt az utat nagyon kellett figyelni, hogy hova lépsz. Nem elég, hogy felfelé mentünk még csúszott is és az út szélén se lehetett mindig menni mert bozótos volt. 1- 1,5km így telt el mire jobb lett a helyzet. Sár volt ezután is de nem volt leharcolva az út és a falevelek is javítottak a helyzeten.

Haladok felfelé, világosodik is már mire odaérek a Csengő-réti kereszteződéshez. 5km már letudva. Itt rövidítek egy kicsit (mindenki ezt teszi) levágunk egy hurkot a bozótosban. Kb. 50 m-t nyerünk így :) Innen húzós emelkedő jön de nagyon jó úton. Le kerül a kabát is. 1. mert kicsit túl öltöztem magam,pedig csak 1 aláöltözet,1 polár és egy túra dzseki volt rajtam... Meg amúgy is... pár 2 km és ott vagyunk a Nagy-Som-hegynél, ahol még az ítiner szerint is vetkőzni kell :) Oda is értem hamar. Tavaly ezt hóban csináltuk de most se volt sokkal jobb a sár miatt de azért haladtam. Az volt a terv, hogy ezt az erős emelkedőt megállás nélkül egyben behúzom. Lassan de folyamatos haladás mellett. Megoldottam :) A pulzus az egekben de fel értem. Innen lankásabb emelkedők jönnek, a pulzus lejjebb mehet :) 2 km és be érek Bükkszentkeresztre. Itt van egy elég meredek lejtő a faluban. Sok futó előz meg itt is és korábban is! Itt én is bele kocogok egy kicsit de nem fasza bakancsban... nem erőltetem. Még mielőtt befordulnék az első ellenőrzőpontra 3 srácot útbaigazítok mert simán elmentek volna mellette... 1. EP. Bükkszentkereszt, Óvoda. 11km.  08 ó 03 perc. Be megyek én is egy gyors pecsételés után csak magamhoz kapok 1 teát amit út közben dobok be. Annyira siettem, hogy a kötelező EP szelfi is elmaradt. Kicsit feljebb pótoltam. Nem akartam pihenni. 11 km után nem kell még. Tovább indulva filóztam, hogy Hollóstetőre a főúton menjek e (a sár miatt) vagy a kiírás szerint. A Kiírás mellett döntöttem amit kicsit később már bántam mert volt egy rész ahol a favágók tönkre vágták az utat és mellette mindent. Jó nagy sár volt, szinte járhatatlan... inkább rámentem az írtásra ott bukdácsoltam. A futók persze a műúton mentek :) Beértem Hollóstetőre. Innen nem nagyon emlékezetem, hogy merre is kell menni, sűrűn néztem a gps-t. Sokat kellett itt menni a műúton Szarvas-kútig. Hol le kellett menni róla, hol vissza. Sok futó inkább maradt a jó úton. 17 km-nél járunk mikor elérünk a szarvas-kúti kerszteződéshez. Itt utolért egy 50-60 év körüli futó és tőlem kérdezi, hogy merre kell menni....??? Nagyjából elmagyarázom neki a köv. 3-5 km-t és robog is tovább de látom, hogy már az első kereszteződésnél körbe körbe forog... kiabálom neki, hogy merre és megy is... így lesz neki a 65km-ből 85 :) Azt már el se mondtam neki, hogy majd le kell térni a jelzésről a következő EP előtt... majd utolér vkit megint :)

Jön az egyik kedvenc részem : Rejtek,Sugaró, Kecskeláb-rét. Nagyon szép része ez az útvonalnak. Észre sem veszed és csak úgy peregnek a km-ek annyira szép a táj. Miután kiér a jelzés a műútra egy darabig követi is azt majd a jelzés elmegy jobbra, mi meg tovább a műúton az EP-re. Azért itt is el kell igazítani 2 futót, hogy arra menjenek amerre én mert akkor sok lesz a km ha a jelzést követik :)

2.EP. Vörös Meteor Sí ház,Bánkút. 24km 10ó 35p  Itt most nincs annyi ember mint tavaly. Simán beférnék de inkább kint eszek és iszok egy gyors pecsételés után. 2 szelet zsíros kenyeret csinálok, összeborítom, hogy így egyem meg. Ezzel is nyerek pár percet :) Itt amúgy újra összefutottam egy Német Juhász kutyussal, nevezzük Kántornak ( milyen kreatív vagyok :) ) Pár km-el előbb megelőzött 2 futó, ballagok utánuk mikor lihegést hallok... először azt hitte, hogy én lihegek duplán de félre állva és hátranézve kiderült, hogy Kántor jön mögöttem... egy pillanatra megijedtem, hogy most megesz vagy vmi de ment tovább a futók után.... amúgy tök barátságos volt, majdhogynem megköszönte, hogy félre álltam neki :) Szóval Kántor itt volt az Ep-én. Lehet hogy ő is nevezett a Tortúrára? :) Senki nem tudta kié, mert a futók már rég nem voltak ott. Teljes ellátásban részesült a pontőrök gyerekei részéről :) No de visszatérve, 10 perc után én is indultam tovább. Kiérve a Nagy-mezőre pár fotó, mert ezt a részt is imádom majd elfordulok Bánkút felé. Elhagyjuk a Lipicai istállót letérünk a műútról. A Csalános-tetőről jól látni a Bálvány-hegyet és a kilátót rajta. Itt már azért elég sok hó folt van a múltkori havazásból és befagyott pocsolyák is előfordulnak. Már jócskán 800m szint fölött vagyunk. Kevesebb mint 1 óra alatt odaérek a következő Ep-hez. 3. EP.. Faktor-rét, 28 km. 11ó 27 p. Zsírkrétázni kell. Most használható, tavaly a mínuszban nem lehetett írni vele... Megeresztek egy telefont Tominak aki majd az utolsó 26 km-re csatlakozik hozzám Tamás-kútnál, hogy lassan készülődjön :) Indulok is tovább Tar-kőre . Még a Faktor-réten Kántor megint előkerül de le is hagy. Egyedül megy, pár km múlva meg már visszafele jön fiatalokkal... mindegy. A kabátot már rég visszavettem mert volt nagy szél néha. Azt hittem, hogy a Tar-kőn is lesz mert ott mindig van, na pont most nem volt :) de nem is hiányzott :)

4.EP. Tar-kő pereme, 33km, 12ó 30p. Kiérve a peremre gyönyörködés a panorámában. Készül pár fotó is. Sokan összefutottunk most. kb. 10-en értünk egyszerre oda. Egy gyors telefon Tominak, hogy van 1 órája, hogy kiérjen Tamás-kútra. Mert ha  nem ott hagyom, és már indulok is tovább. Itt egy nagyon technikás (értsd : sz@r!) rész jön: meredek lefelé, sziklás, köves, csúszós.Egy srác ugrál lefelé előttem kb. 5 méterrel. Kiderül, hogy ő is megcsinálta tavaly a 65km-t csak 1 héttel később mint a kiírás volt... az időjárás miatt nem merte bevállalni akkor. Ahhoz képest, hogy milyen "technikás" a talaj gyorsan leértem, bár tudom, hogy annyira nem kell örülni mert lesz még egy ilyen rész. A lábam már nehezedik de még bírom. Odaérek a nehéz részhez, megyek amilyen gyorsan csak bírok, de ezen is túl vagyok gyorsabban mint tavaly. Innen már lankásabb részek jönnek Tamás-kútig.

5.EP. Tamás-kút, 39 km, 13ó 31p. Pecsételés után 10 perc pihit engedélyezek magamnak. Keresem Tomit de még nincs itt. Mindegy, még úgyis eszek-iszok. 2 zsíros kenyér, most hagyma nélkül, kb. 0,5 l t tea becsúszik gond nélkül. Még a kulacsba is öntök teát mivel fogytán van a készletem. Mikor felállok, hogy indulok akkor érkezik meg Tomi! Hurrá! Nem sok kedvem lett volna egyedül menni sötétben... Elindulunk, mindjárt egy nagyon meredek kaptató jött amin alig bírtam felmenni... kaja kóma... meg már fáradtam is egy kicsit..  Felérünk, még jó, hogy nem olyan hosszú. Tomi mondja, hogy jön az eső... tuti... nem örülök neki... Haladunk a Völgyfő-ház felé de nem olyan tempóban mint eddig. Kicsit el macskásodtak a lábaim. Beszéljük, hogy tavaly már sötétben tettük meg ezt a részt... Jók vagyunk.... csak az időjárás nem... elkezd esni... A Völgyfő-ház után ismét nagyon sáros rész jön elég sokáig. Aztán kezd már sötétedni és hogy még jobb legyen leereszkedik a köd is. Felkerülnek  fejlámpák a kövesdi kilátóhoz vezető emelkedő előtt. Kiderül, hogy az egyikben elemet kellene cserélni de az lent van a hátizsák aljában és nincs az az Isten, hogy én még egyszer levegyem az esővédő huzatot a hátizsákról... majd Vár-kúton :) Így 1 lámpa fényénél haladunk tovább de annak olyan ereje van mint egy fényvetőnek. :) Felküzdöm magam a meredeken ,Tomi tarja bennem a lelket, kell is... a Kövesdi kilátóhelyről látni Noszvaj és Bogács fényeit. Gyönyörködnénk ha nem sietnénk az eső miatt.Innen pár perc Vár-kút ráadásul lefelé.

6.EP. Vár-kút,53km, 16ó 49p.  Sokan összefutottunk ismét. Sorba kell állni a pecsétért, pedig nem akartunk megállni. Mérgelődök is magamban egy kicsit. Addig Tomi eszik egy kicsit. Kiszedem az elemeket a táskából, kicserélem, innék egy teát de mivel most főzték tűzforró... hozzáöntöm a régihez a kulcsba... PF!!! (pont fasza) iszok és indulunk kis a célba! Nem tudom mi lett velem de innen már úgy mentünk mint a gép! Pedig azért jött még 100 m szint felfelé és majd úgy le Egerbe. Az eső szakad továbbra is + még fel-fel támad az erős szél. Felérünk az Egedre és jön a gyilkos köves,csúszós lejtő. Kiérve az erdőből megpillantjuk Eger fényeit!!! Nagyon szép volt! Egy pillanatra megálltunk de a helyzet miatt nem időztünk sokat mert haladni kellett.Csak úgy száguldoztunk lefelé, csomó embert megelőztünk. Nem gondoltuk volna, hogy ilyen gyorsan lejutunk. A bokám az már fájt a sok kőtől de még bírta. Leérve Csomós-tanyához egy kis lankás rész jött de nem sokáig. A telkeknél az út járhatatlan volt.Meredek, sáros és nagyon csúszós, mintha jégen mentünk volna. Sokszor a bot mentett meg. De, hogy tuti legyen a dolog még egy ilyet felfelé és ismét lefelé is meg kellett csinálni, hogy beérjünk Egerbe a műútra. Jól esett a bokámnak... ja nem... Mindegy, már nincs sok hátra, nézzük az órát, hogy kb. mikor érünk be. Tomi örül mert még fürdetésre haza ér :) Szúrjuk neki a szakadó esőben. Le a Minaret, Dobó-tér felé, el a patak mellett az Érsek-kertbe. Itt találkozunk egy párral akik messziről biztatnak, hogy kitartás már mindjárt a célban vagyunk! Köszi! :) Ők már átöltözve hazafelé bandukoltak :)

CÉL, EGER,Kemény Ferenc Sportcsarnok, 65km. 19ó 00p. HURRRÁÁÁ!  Ismét sorba kellet állni a pecsétért de ez már nem volt baj. Megkaptam a kitűzőt, oklevelet és a pólót. Amíg elpakoltam addig Tomi "le ette" a szendvics jegyemet.... hát akár éhen is lehetett volna halni tőle akkora volt! MÉG EGY FEKETE PONT KEDVES EGRIEK!!!! Hagyjuk... még csináltunk pár célfotót és irány a kocsi. Otthon már várt a rántott husi, sült krumpli, tartárral és az erre az alkalomra vett IRON MAIDEN söröm. Fürdés után be is csúszott minden gyorsan :) a lábam? kb. úgy mint tavaly... kellett 3 nap mire rendbe jött... de kellett is neki is mert nem sokára megyünk a Bél-kőre!!

Összegzés: 1 óra 26 perccel hamarabb értem a célba mint tavaly. 5 km/ó a volt az átlagsebességem. NAGYON SZUPER! 4,5-4,7 km/ó -t reméltem mikor tervezgettem. Az időjárás nem volt jobb mint tavaly, ha csak abban nem, hogy melegebb volt viszont a sár elég kellemetlen is tudott lenni. Az esőről nem is beszélve.