Tortúra65 2018

Eljött ez a nap is!

03.15.-kor csörgött az a fránya óra! Máskor simán felkelek de most bezzeg tudtam volna aludni...

2 szundi mód után pedig jöhetett a kapkodás mert a szenyókat lusta voltam este megcsinálni. Végül is sikerült időben elindulni. 04.15.-re kell a Minarethez érni 04.30.-kor indul a busz ami elvisz minket Miskolctapolcára a rajtba. Ez még zöld hajnal... vagy piros? (Eszti után szabadon! :) ) ahogy sétáltam befelé azért eszembe jutott, hogy kell ez nekünk? Milyen soká lesz az hogy visszafelé sétálok itt.. (aztán mint este kiderült nem is kellett sétálni mert kocsival hazahoztak...) szóval megfordult e fejembe de nem sokáig... :D 6-8 cm havat mondtak mára amit én imádok. Később már nem mondtam volna ezt de így zöld hajnalban még jónak tűnt!  :) Hétközben már nézegettem a webkamerákat Bükkszentkereszten és Bánkúton, ott már 3-4 cm volt alapból.

04.10.-re értem a Minarethez. Páran már voltak ott. Volt aki a parkolójeggyel bíbelődött (mert itt lesz a szomszéd utcában a befutó is ), holott pár utcával odébb már ingyen lehet parkolni... ki is írták a fészbúkon de lehet, hogy nem olvasta :D Mások álmosan, magukba zárkózva álldogáltak, mások meg bandáztak :D Jött a busz időben. Tomi a túratársam még sehol.... mondom akkor felszállok és foglalok helyet. közben csörög a telefon. Tomi... most indul... még jó, hogy viszonylag közel lakik. Mint kiderült kellett szaladnia hogy időben odaérjen. Nem találta a kabátját! :) fél 5-kor elindultunk. Egy kis beszélgetés és Andornaktálya körül már aludtunk :) 6 óra előtt 10 perccel meg is érkeztünk a rajtba.Az Avalon parktól pár száz méterre voltunk. -1 fok körül volt, fújt a szél. A jó meleg busz után nemigazán esett jól. 15 perc sorbaállás után sikerült regisztrálni majd másik 10 perc után el is rajtoltunk. 06.18.-at írtak a papírra! :)

Az első 2 km aszfaltozott út, jól kivilágítva, de végig emelkedős.Az utóbbi lesz jellemző a köv. 8 km.-re, gyilkos szakaszokkal tűzdelve! 130m tengerszintről fel kell mennünk 650-re...:) Elhaladva az Avalon park mellett megállapítottuk, hogy szép hely de nem jövünk ide mert k...a drága :D Elhagyjuk a betonutat,rá a piros jelzésre, a világítás itt megszűnik. Még sötét van de lassan-lassan dereng már így nem erőltetjük a fejlámpát mert kell az még a végére!! :) 3-4%-os emelkedőn haladunk. Az arcunkba fújja a fagyott havat a szél. Itt még elég sokan együtt vagyunk. Nagyon jól haladunk. A futók még jobban :) szinte teljesen kivilágosodott mire elértünk a Nagy Som-hegyhez. Itt azt írja az ítiner hogy vegyünk le egy ruhadarabot.... lehúzom a cipzárt a kabátomon :) kb. 200 méter szintemelkedés majd 1 km alatt... hát mit mondjak, a szívem a torkomban dobogott meg a fejemben :) sokszor megálltunk levegőért és hogy elengedjük a futókat, akik persze sétálva is gyorsabbak voltak mint mi. Itt gondoltam az ózdi csapatra is, hogy mennyire szeretnék ezt  az emelkedőt... :) :) vagy nem? :) De egyszer minden véget ér. Felértünk a tetejére. Már majdnem Bükkszentkereszten voltunk csak le kellett sétálni a faluba. Jó meredek, havas főúton haladtunk az 1. ellenőrzőponthoz, az óvodába! 2ó 15 perc alatt itt voltunk. Elvileg 11 km a rajtból. Nagyon jól haladunk!!! Siettünk is mert Tamás-kúthoz még világosban akarunk leérni az pedig innen még 27 km.Bent az oviban egy kisebb szívroham után tudomásul vettük, hogy nincs zsíros kenyér!!! :( maradt a finom ovis tea és az otthonról hozott szenyó!kb. 15 perc után indultunk is tovább.A hó egyre jobban esik. A szél hol alább hagy hol pedig erősödik.

Itt már szétrázódott a tömeg mert 1: a futók java már kitudja hol jár, 2: az a meredek kaptató is megtette a hatását :) Szóval elvétve látunk embereket csak. A térképet nem is kell nézni mert elég a letaposott utat követni :) így volt ez szinte végig :) Ha biztosak akartunk lenni magunkban akkor csak ránéztünk a gps nyomkövetre :D de azt is ritkán kellett. kb. 30 perc után elértük Hollóstetőt. Innen hol műúton hol földúton megyünk egy darabig. Aztán letérünk a sárga + jelzésre. jön egy hosszabb, néhol elég meredek szakasz Bánkútig. Jól haladunk még mindig. Rejtek, Sugaró, Kecskeláb-rét, Kis-mező az útvonal. Nagyon szép helyek,viszonylag jól járható utakon mert a hó miatt azért csúszkálunk néha. Tomi meg is nézte közelebbről a talajt egyszer :) Futócipőben jött, úgy gondolta ez jobb lesz mint a bakancs... mint később kiderült tévedett.. Bánkút előtt egy nagy emelkedő és már ott is voltunk a Vörös Meteor Síháznál. 2.-ik Ellenőrzőpont. 11ó 25 percet mutatott az óra. 5ó 7p alatt értünk ide. Nagyon jól nyomjuk!! 28 km-nél járunk az itiner szerint... a gps 24-et mutat... passz... A síház kicsi. Jó lett volna megmelegedni de nem fértünk be a többi túrázótól így kint ettük meg a zsíros kenyeret és ittuk meg a teákat! Nem is álltunk sokat. max. 10 percet. Indultunk tovább Tar-kőre a túra legmagasabb pontjára. Előbb azonban a Faktor-réti Madonnához kellett mennünk a következő 3.-ik ellenőrzőponthoz. 50 perc alatt oda is értünk. Itt csak egy zsírkréta volt kirakva ami a nagy hidegben persze nem "működött". még jó hogy volt ott filctoll... itt összefutottunk egy idősebb házaspárral akik érdeklődtek, hogy milyen verseny van mert, hogy nagyon sok emberrel találkoztak. Kis beszélgetés velük és indultunk is tovább...Lejtős szakasz jött persze csak azért,hogy utána meredeken menjünk felfelé... :) ez mindig így van!! :) Felfelé már nagyon nem esett jól a folyamatos megcsúszás a havas-köves talajon... Tomi még korábban szólt, hogy a Tar-kőnél nagy szél lesz de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire. Közeledve a csúcshoz a fák már nagyon zúgtak,felkerült a kapucni is. Tominak nem volt :) Le akartam fotózni mert úgy nézett ki mint aki az Északi-sarkon túrázik, de nem engedte :) Nagy nehezen felértünk a túra legmagasabb pontjára 950 méterre a 4.-ik ellenőrzőponthoz. 13ó 30perc volt. 7ó 15p  a rajttól. Eddig elég jól haladtunk!!!Kis tanakodás után rájöttünk , hogy nem a szintjelzőnél van a lyukasztó hanem a peremnél! :) Na ott aztán megkaptuk az arcunkba a szelet de rendesen!!!! Alig bírtunk lyukasztani mert kb. 3mp alatt lefagyott a kezünk!!!A telefonommal próbáltam fotózni de felhőktől semmi nem látszott így indultunk tovább Tamás-kúthoz. Előtte azonban még egy nagyon-nagyon meredek, havas, csúszós, köves lejtő várt ránk!!!! Azt hittük a túra legnehezebb része az a meredek emelkedő volt az elején de ez??!!!Halálos! Tominak már amúgy is fájt a bokája Bánkút óta de ez kikészítette. Na az enyémnek sem esett ám jól!!Nagyon lelassultunk!!! Tomi ráadásul még az egyik cipőtalpát is elhagyta így még jobban csúszkált. Araszolva jöttünk le. Leérve még pár km és Hereg-rétnél kiérve a műútra besétáltunk az 5.-ik ellenőrzőpontra a Tamás-kúti vendégházba. 14ó 55 volt. hihetetlen lassúnak tűnt az utóbbi 5 km, de legalább még világos volt. Ez volt a cél. Innen már bekötött szemmel is hazatalálunk :) Sajnos az EP-n nem lehetett megmelegedni mert kint lehetett leülni csak. Tea, zsíros kenyér, pihi. 15 perc és indultunk is tovább. Itt jött egy kisebb emelkedő. Az itiner szerint.... aha... ja... mi már tudtuk, hogy gonosz lesz!!! főleg 38 km után, de leküzdöttük!! :) innen viszonylag könnyű terep. Csak már a lábak nem úgy akarták ahogy mi :) De haladtunk szépen! 4 óra körül elkezdett sötétedni de még nem kellett felrakni a fejlámpát mert 1: a hó még szépen világított, 2: csak a kitaposott nyomokat kellett követni a hóban :) Tomi bokája a végét járta! De Jött utánam!!!Nagyon akart!!! :D A lejtőkön és az emelkedőkön lassultunk be csak kicsit. A Völgyfő-háznál azonban már felraktuk a fejlámpákat! Innentől nagyon monoton volt mert csak annyit láttál amit a lámpa megvilágított. Leszegett fejjel haladtunk tovább!! Eddig szinte végig beszélgettünk,innentől már ritkábban... de azért igyekeztünk társalgással enyhíteni a monotonságot. Elértünk a Kövesdi-kilátó előtti kaptatóhoz. Nehezen ment már... de tudtuk utána már csak 1km a zsíros kenyér!!! :) 5.-ik , utolsó ellenőrzőpont Vár-kút. 18.15.-re értünk ide. 11 óra 55 perce jöttünk!Itt megmelegedtünk , ettünk ittunk és kb. 15 perc után indultunk is az utolsó 10 km-re. Nehéz volt már elindulni... mentünk mert már otthon akartunk lenni :) Az én bokám is bele fájdúlt már a sok megcsúszásba és még a java az Eged-hegy hátra volt. Onnan lejönni azon a köves, havas talajon na az nagyon gáz volt! Már Tomi vezetett 4-0-ra az esések terén amikor sikerült szépítenem!!! :) Szerintem Egerben megrezegtek a csillárok!!! :) lassan,nagyon lassan leértünk. Még a végén Tomi 5-1-re  módosította az állást, csak hogy 4 legyen közte :D kis császkálás a víkendházak között és beértünk Egerbe. 1,5km múlva a célba is! 20ó 44p volt. 14óra 26perc alatt teljesítettük a távot!SZÉP MUNKA! 16 órát terveztünk, ez lett belőle. Egy célfotó és tea után mentünk is haza. Sajgott mindenünk de megérte! Tomi nem jön jövőre! Én meg .... Meglátjuk... :D :D